• Analisis de variable compleja, en la Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), Guayaquil, Ecuador. Febrero de 2017
  • topología, en la Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), Guayaquil, Ecuador. Febrero de 2017
  • Álgebra y Cálculo Matricial, en la Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), Guayaquil, Ecuador. Septiembre de 2016
  • Ecuaciones Diferenciales Parciales para la Fisica Matemática, en la Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), Guayaquil, Ecuador. Octubre 2015.
  • International Training Workshop on FPGA Design for Scientific Instrumentation and Computing, en el “Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 11-22 Noviembre de 2013.
  • 2nd GROOM General Assembly (Gliders for Research, Ocean Observation and Management) , en el marco del European Union Project FP-7, Trieste, Italia. 4-5 Junio de 2013
  • Conference on decadal predictability, en el “Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 16-20 Agosto 2010.
  • Targeted training activity: statistical methods in seasonal prediction, en el “Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 2-13 Agosto 2010.
  • Summer school and advanced workshop on trends and developments in linear algebra, en el “Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 22 Junio – 10 Julio 2009.
  • Conference on teleconnections in the atmosphere and oceans, en el “Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 17-20 Noviembre 2008.
  • Ninth workshop on three-dimentional modeling of seismic waves generation, propagation and their inversion, en el“Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 22 Septiembre – 4 Octubre 2008.
  • Training on in-situ data recovering, Monitoring of Venice inlets, en altamar cerca de Alberoni, isla Lido di Venezia, Italia. 26-29 Febrero 2008.
  • SeaSonde (radar) advanced training course, organizado por CODAR Europe, en Baiona, España. 15-16 Noviembre 2007.
  • Ninth workshop on non-linear dynamics and earthquake predictions, en el “Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 1-3 Octubre 2007
  • Research workshop: perspectives on nonlinear dynamics durante el STATPHYS 23 en el “Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 16-27 Julio 2007.
  • Advanced school on oceanography: “World climate and overturning circulation in oceans and mediterranean seas”, en el “Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 30 Abril – 11 Mayo 2007.
  • ADCP data collection and operation protocols for coastal areas, organizado por Communication Technology Srl, en Cesenatico, Italia, 8-9 Mayo 2006.
  • Practical applications of fractals, en el“Abdus Salam” International Centre for Theoretical Physics (ICTP), Trieste, Italia. 17-19 Noviembre 2004.
  • Oceanographic workshop on the Adriatic Sea, organizado por el Ruđer Bošković Institute, en Rovinj, Croacia, Octubre 2003.
  • 2nd international conference on the teaching of mathematics, at undergraduate level, organizado por la Universidad de Creta, en Hersonissos, Grecia. 1-6 Julio 2002.